Fitblog RSS



Kipeät lihakset? Lue vinkit lihaskivun hoitoon!

  Liikunta on tärkeä osa terveellistä ja aktiivista elämäntapaa. Se parantaa sydämen ja keuhkojen toimintaa, sekä tekee luista ja lihaksista vahvempia. Liikunnan haittapuoli on se, että se aiheuttaa lihaskipuja. Lihaskipu on yleistä varsinkin reisissä ja muualla jaloissa esimerkiksi pitkään jalkojen päällä olon jälkeen. Se on yleistä myös, jos yrität uutta harjoitusta tai lisäät tehoja treeniin. Saatat käyttää uusia lihaksia, kuormittaa lihaksiasi uudella tavalla tai saada pieniä repeämiä lihaskuituihin. Lihasten arkuus on merkki siitä, että lihaksesi yrittävät vastata uuteen harjoitukseen, kasvaa ja vahvistua. Tie terveyden parantamiseen Ovatko lihakset kipeät monta päivää treenin jälkeen? Ei huolta, se on aivan normaalia. Joissakin tapauksissa lihaksesi saattavat kipeytyä heti treenin jälkeen. Tätä kutsutaan akuutiksi lihasarkuudeksi. Vaihtoehtoisesti saatat tuntea lihastesi kipeytyvän tai kiristyvän noin 12 tuntia harjoituksen jälkeen....

Continue reading