Fitblog — kestävyysjuoksu RSS



Urheilusuorituksesta palautuminen - kauanko se kestää?

  Lihasten palautumiseen kuluva aika riippuu paljon ihmisestä ja tehdystä harjoittelusta. Esimerkiksi mikä on kuntotaso ja kuinka raskas harjoitus oli. Harjoituksen volyymi, intensiteetti, ja kesto vaikuttaa siihen, miten rasittuneelta tunnet itsesi treenin jälkeen.  Palautuminen ja sen nopeuttaminen Suhteellisen kevyen harjoittelun jälkeen voivat lihaksesi palautua 24 tunnissa, kun taas haastavamman harjoituksen jälkeen aikaa voi kestää täydelliseen palautumiseen 3 päivästä jopa viikkoihin. Treeniä ei parane lopettaa kuin seinään, vaan on tärkeää tehdä niin sanottu cooldown, eli loppuverryttely. Tämän voi tehdä myös Fitnestin palautumishousuilla tai lihashuoltovasaralla, jotka edistävät verenkiertoa. Muista myös nesteyttää kehosi treenin jälkeen. Vesi auttaa siihen parhaiten. On otettava huomioon myös urheilun ulkopuoliset palautumiseen liittyvät asiat. Kuinka hyvin nukut, mitä ravintoa syöt ja  kuinka paljon stressiä sinuun juuri nyt kohdistuu! Muista...

Continue reading